Tällä sivulla voit seurata Digitaalisen kirjallisuuden yötä tekstimuotoisena livestriiminä 19.8.2021 klo 18.30 alkaen.
On this page you can follow the text formed live stream from the Night of Digital Literature. The stream starts on 19th August 2021 at 18.30
22:07 äänet ovat päättyneet, sanat ovat ehtyneet. Kiitos & hyvää yötä!
21:57 Valkokangas on täällä lempeä. Ääriviivat erottuvat silmien tottuneessa purppurassa
21:56 Jossakin hehkuu: pimeää metsää, piirteitä
21:55 Äänen mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
21:54 Elokuvametron pimeässä tilassa
21:54 Tulvii tiskikone. Täällä
21:54 Elokuvateatterin monet suut: kaiutinten kidat
21:53 ”Esteettinen pintakerros kontrastiksi äänimaisemien tyhjyydelle”
21:50 He käyvät kuuntelemassa äänimaisemia. Vaikkapa jotakin tietä. He kertovat niistä.
21:48 Lopulta ääni ei tallennu mihinkään: läpi ja läpi. Mikä sen jälkeen on?
21:47 Kun kerrotaan miltä tuntuu jokin hetki, äärettömän tallentamisesta: ajan velvoitteet
21:46 Sanojen kiire. Kuinka tila ehtii kielen edelle.
21:45 Tästä hetkestä. Säilömisen kiire
21:45 ”Miksi säilöä informaatiota yhdestä hetkestä”
21:45 ”sokereita, aminohappoja tai muita pieniä molekyylejä”
21:44 Tahdon kertoa tilasta. Kuinka ääni leviää elokuvasalin parville, käytäville. Läpi ilman: läpi ja läpi
21:42 (Kun kerrotaan mitä kuuluu)
21:41 Äänessä sanat ovat omillaan
21:40 Tämän kuulet jälkikäteen
21:40 Hetkeksi istumaan. Täällä hetkenä istutaan.
21:39 Nuotioiden väleissä
21:39 Unohtumiseen johtavaa liikettä. Puhuu. Kuisti puhuu sadetta
21:38 Pehmeä sali. Tuoli uppoutuu ääneen
21:37 Informaatiota. (sumeita kohtia)
21:36 Tuo ääni jossa ennen oli kielen koherenssi
21:36 Alkaa sekoittuminen: ryhtyy säröämään
21:36 Kuinka kuvan sijaan saatkin vain äänen, on vain ääni: usein usein
21:35 Pimeää: elokuvasalin upottava odotuksen tila
21:34 Uuu u u u u u
21:34 Joutsenen laulu: äänten erottelua, tarkentuu ääni
21:33 Ehkä metrossa. Pimeässä elokuvasalissa vain ääntä. Pimeässä ääni tulee lähelle, aivan liki: jonkun puhe, samalla ehkä metro: ehkä sukellus metrotunneliin, ehkä teatteri on liikkeessä kuin metrovaunu. Äkisti muistaa: olemme maan alla
21:32 Jos kieli vastaa täydelleen ympäröiviin ääniin, millaista keskustelua voi enää käydä?
21:28 Kaikille optimismia!
21:28 Yleisössä fiilistellään Hackathon-muistoja
21:25 fighting against ignorance with games like this
21:23 Selling something they do not want? Chaos, how to a full chaos, a phone chaos
21:22 ”how many twists in becoming a game”
21:20 Puhutaan retoriikasta, sosiaalisesta mediasta, polarisoituneesta keskustelusta
21:20 dada on nykyajan totuutta
21:20 puhelinmyynti naurattaa, karrikointi vai todellisuus itse
21:17 Sydämen rikkoja: miten ostaminen tapahtuu? Miten houkuttelevaa os-os-ostaa
21:15 Puhelinääniä: puheteatteri:
21:13 Rapisee: alkaa jokin puhuminen
21:07 Tove Jansson -teatteri
20:52 Error error: how helpless we are. This work thinks of the people of Afganistan
20:51 ”Sounds very old fashioned, minus the hate”
20:50 runous on ihmismielen ainetta
20:50 emme tarvitse uutta Väinämöistä tai muutakaan valkoista mieskolonialistia
20:49 ”Poetry doesnt happen there either”
20:49 Trying to read poetry: Lentävä Hevonen, Leevi Lehto,
20:48 Pretty much expected. Intimacy. Hate experience. Intimate tool: mobile phone
20:47 we are not at Slush.
20:46 Hate speech: innocent life: representations: thematics of love:
20:44 Teoksen nimeä ei voi ihminen lausua.
20:44 Miksi ääneen tarvitaan valoa?
20:42 syke, algoritmi, funktio
20:40 Kaivoksia, luolastoja
20:40 Puhutaan kuvion tuottamasta äänestä kuvapinnalla: kohoamia ja alankoja, railoja ja kirjainten esiasteita: musteen jälkiä millä tahansa pinnalla. Olla teksti: olla kuin teksti
20:37 seuraavan projektin nimeä ei voi lausua ihminen
20:33 Hahmo katsoo salia parvelta, hymyilee, nojaa käsiinsä
20:33 puhumisen ja hengittämisen vitsi
20:32 Tervalepän pisarat: teoksessa puun kudos, sen tapa olla liki: puheen osuus
20:32 leppä on vanha sana joka tarkoittaa verta
20:31 Fontteja, laskupaikka, merkityt sijat puiden suonissa
20:28 Runossa toinen ötökkä
20:28 (vaikka elossa: täällä täällä)
20:27 Muurahaisen liikettä; puun, maatumisen, lohkeamien sisässä
20:25 Miksi siitä syntyi ajatuksia? Miksi sillä oli sellainen vaikutus sinuun?
20:24 Puhuu sinulle. Mitä sinulle tuli siitä mieleen?
20:22 ”tuu tu tuu tu oli oli oli oli oli ää dä dä dä” Muutos: tahattoman äänen ääneksi tunnistuminen
20:21 Äänenä pihlaja. Riippuva liikkuva valoisa paperia mmmmm pihlajan jälki
20:21 (tai paperin aallokko)
20:21 liikettä vasemmalta oikeaan kuin paperikappaleiden rakentamaa kieltä
20:19 Puuuuuu puuuuuu humisee raidallinen puu, kuvion mänty:
20:13 Täällä paperi rapisee heinikon yllä
20:12 Olioiden liikkeet: heinän, puiden liikkeet
20:11 Tämä: kuinka kuvata jotakin sellaista musiikkia. Taustaa: vihreää taustaa. Kirkas kitara, kertoja
20:10 (hiljaiseen)
20:09 Tai kuinka pyörivä liike rytmittyy kieleen: e e e e e e mm
20:09 Hän sanoo ”were friends, were friends, were friends”
20:09 Katossa kaiutinten hännät
20:07 Tämä tuolilla, täällä ja: on vain paremmin, paremmin (Cia Rinne)
20:06 Tässä: erityisesti. Siirtää huomiokolmioita, siirtää jalkapohjien sijaintia, siirtää sanaa: ”go and go and go and”
20:06 Maata maan maata pitkin maassa: äänne on lämmin kappale kaipuuta
20:05 Pyörii; on pyörimistä. Vokaalien, äänteiden, surrausten surevaa, sirisevää
20:04 Kieli: liike tilassa. Kielen kehystämä liike
20:02 seuraavaksi nähdään salissa kaksi Cia Rinteen videoteosta
19:51 skumppapullo poksahtaa, parvellako
19:43
19:43 We are kind of underground. Cars, cats and trees are above us. We are hidden
19:41 Olennon luo jonotetaan, mutta näppäimistön hakkaus ei auta: yhteys on hukassa
19:40 Katossa on pyöreää valoa
19:40 Salissa: hapuilevaa puhetta, nauraa: korkealta kuuluu ihmisten ääntä
19:39 taukokeskustelua kantautuu: ”kumpi on kovempi, Uros Live vai koronavirus?”
19:36 Aulassa joukko ihmisiä ympäröi olentoa. Keskustelua kaiun takaa: sanoilla on taipumus palata takaisin, kerääntyä
19:33 ”Please try what we made”, toivoo Flaunder-tiimi, ja vieraat virtaavat aulaan
19:29 kone lukee värejä numeroina, systeemi tietää kuinka positiivinen olet
19:25 Flounder-installaatio vallitsee aulassa. ”Social awkwardness after a global pandemic” inspiraationa hermostuneelle koneelle, joka yrittää oppia ja ymmärtää sosiaalisia käytänteitä
19:24 Muista, että merihirviö vaanii sinua alati, Meren Hengitys muistuttaa.
19:17 Meren Hengitys -pelissä koetetaan selviytyä sulavalla jäätiköllä
19:16 Päällekkäisiä ääniä: kaksi keskustelua
19:15 Sana jää soimaan: kutakin
19:15 (Ehkä ja ehkä ja selviytyy ja merihirviöiden liikkeen alla)
19:14 Tarkka ääni, luettelon mekaaninen kaiku
19:13 Istuu nurkan takana pimeässä elokuvasalissa. Naksuu. Odottaa jotakin valoa. Aina syttyy niin: visuaalinen muoto (salissa joku ottaa puhelimella kuvan, kuuluu naks)
19:12 (sunrise)
19:11 Petivaatteet: villaa, maan muotoja
19:10 Kysymyksiä: valon liike lasikehien laskoksissa
19:09 Tai kuten majakka sinisessä
19:09 Puheessa on pehmeää. Jää: jonka merissä ja merissä. Videossa etäinen ja läheinen vuorottelevat. Etäällä : liki : näin
Nastja Säde Rönkkö: Iceland
19:04 ”enjoy the night!”
19:03 tänä iltana hämmästelemme Orionissa kesän aikana syntyneitä projekteja ja taidetta videomuodossa: ohjelma alkaa Nastja Säde Rönkön Iceland -teoksella.
19:01 ”break a leg!”, huudetaan, kun mikkiä jo availlaan tervetulosanoja varten
18:59 kolmen teatteri-istuimen turvavälit, mutta tunnelma tihenee – alkuhetki kihisee ilmassa
18:46 kuka kokeilee Meren hengitystä? Sitrushedelmät kutsuvat pöydällä.
18:41 Ääni määrittää tilaa
18:40 Ensinkin: kaikuva aula, jossa mustien koristepylväiden keskellä installaatio. Ja humisee jokin ääni